STRONA GŁÓWNA
ARTYKUŁY
WYWIADY
AKTUALNOŚCI
INTERNALE
KONTAKT


KOLIBRO - Intranet & BPM Experts
Skutecznie doradzamy
w komunikacji wewnętrznej! KOLIBRO - Intranet & BPM Experts

Słownik ICBPM
Audyt Komunikacyjny - kluczowe narzędzie badawcze
Start, czyli komu i kiedy potrzebny jest intranet?
Dzieląc się wiedzą zyskujemy wiedzę
Minimum 21 korzyści z wdrożenia Intranetu
Jakie są światowe trendy w Intranetach w 2010 roku?
Praca grupowa czyli jak oddzielić ziarno od plew
Działy HR utoną w papierach
Portale społecznościowe doceniane przez pracodawców
Znamy Najlepszych w Intranetach i Komunikacji Wewnętrznej w Polsce!


SharePoint.pl
Intranet Journal
AudytKomunikacyjny.pl
Intranet Road Map
Intranet Organization
Najlepsze intranety

Minimum 21 korzyści z wdrożenia Intranetu
Autor: Aleksander Sala, Opublikowano: 2008-10-06 11:39:13

Skala korzyści wynikających z wprowadzenia intranetu czyli systemu zarządzania komunikacją i informacją wewnętrzną wiąże się bezpośrednio z jakością przeprowadzenia, wdrożenia i zaangażowania poszczególnych pracowników. Pierwsze efekty widoczne są tuż po uruchomieniu. Wynikają najczęściej z klarownego określenia reguł i nowych procedur oraz dają nowe spojrzenie na świeżo zinwentaryzowane zasoby czy bazę dokumentów. Nie analizując szczegółowo uwarunkowań takich korzyści, wymienić należy minimum 21 kluczowych.

Poszczególne z niżej wymienionych korzyści opisane zostaną w kolejnych artykułach i odnosić będą się do poszczególnych działów i potrzeb organizacji.

  1. USPRAWNIENIE KOMUNIKACJI
  2. SPRAWNIEJSZE ZARZĄDZANIE ZASOBAMI
  3. SZYBKI DOSTĘP DO OBOWIĄZUJĄCYCH STANDARDÓW I WZORCÓW
  4. WPROWADZENIE ELEKTRONICZNEGO OBIEGU DOKUMENTÓW, INFORMACJI ORAZ KORESPONDENCJI
  5. STWORZENIE BIBLIOTEK I ARCHIWÓW INFORMACYJNYCH W FORMIE DOKUMENTÓW ELEKTRONICZNYCH
  6. STWORZENIE POPYTU NA INFORMACJĘ W FIRMIE
  7. UCZENIE SIĘ NA BŁĘDACH INNYCH I WŁASNYCH
  8. INTEGRACJA PRACOWNIKÓW
  9. ŁATWIEJSZE BUDOWANIE KULTURY ORGANIZACYJNEJ
  10. OBNIŻENIE KOSZTÓW OPERACYJNYCH
  11. USPRAWNIENIE PROCESU WDRAŻANIA NOWYCH PRACOWNIKÓW
  12. NISKIE KOSZTY UTRZYMANIA STANOWISK (WYMAGANE TYLKO PRZEGLĄDARKI INTERNETOWE)
  13. DOSTĘP DO WŁAŚCIWYCH DANYCH I ZASOBÓW FIRMY DLA WŁAŚCIWYCH GRUP PRACOWNIKÓW
  14. STWORZENIE WAŻNEGO ŹRÓDŁA WIEDZY O FUNKCJONOWANIU FIRMY I JEJ ODDZIAŁÓW DLA KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ
  15. MOŻLIWOŚĆ SZYBKIEJ OCENY STANU POSZCZEGÓLNYCH DZIAŁÓW FIRMY, JAK TEŻ PRZEKROJOWEJ ANALIZY DZIAŁALNOŚCI POPRZEZ WYKORZYSTANIE NARZĘDZI RAPORTOWANIA
  16. SZYBKA REAKCJA NA POTRZEBY FIRMY
  17. UDOSTĘPNIENIE WSZYSTKICH KLUCZOWYCH INFORMACJI FIRMY W JEDNYM NARZĘDZIU POPRZEZ FUNKCJĘ INTEGRACJI SYSTEMÓW (JEDEN INTERFEJS DLA UŻYTKOWNIKA)
  18. PROSTY W OBSŁUDZE INTERFEJS UŻYTKOWNIKA - KORZYSTANIE Z INTRANETU NIE WYMAGA DŁUGOTRWAŁYCH I KOSZTOWNYCH SZKOLEŃ ? UMIEJĘTNOŚĆ PRZEGLĄDANIA STRON WWW ZA POMOCĄ PRZEGLĄDARKI INTERNETOWEJ
  19. ELASTYCZNOŚĆ SYSTEMU WYRAŻONA MODUŁOWOŚCIĄ POZWALAJĄCĄ NA WDRAŻANIE SYSTEMU W ODPOWIEDNIM MOMENCIE DLA POSZCZEGÓLNYCH OBSZARÓW DZIAŁALNOŚCI
  20. RELATYWNIE NISKIE KOSZTY WDROŻENIA
  21. KRÓTKI CZAS WDROŻENIA



Aleksander Sala

Aleksander Sala - wydawca i redaktor INTRANETY.pl, Dyrektor Generalny INTERNALE - Kongresu i Konkursu Intranetów i Komunikacji Wewnętrznej

Praktyk, doradca, trener i wykładowca. Jest jednym z prekursorów i promotorów wdrożeń Intranetów w Polsce oraz realizacji Audytów Komunikacyjnych i Audytów Intranetów.

Jako ekspert Sejmowej Komisji Nadzwyczajnej (2000 -2001), uczestniczył w pracach nad powstaniem "Ustawy o dostępie do informacji publicznej".

Brał udział w ponad stu projektach wdrożeniowych i audytowych w zakresie intranetów i komunikacji wewnętrznej, w tym m.in. dla: TVN, BPH BH, General Electric, Roche Polska, Eurobanku, Kompanii Piwowarskiej, Konica-Minolta, Lindt Polska, Jeronimo Martins Dystrybucja - Biedronka, Leroy Merlin, Rossmann, Orlen Oil, PGE, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Sprawiedliwości, PART i wielu innych.

Autor sprawdzonych metod analityczno-audytowych - Intranet Broad View i Internal Communication Strategy.


KNOW-HOW w działaniu! Jak zdobyć przewagę konkurencyjną dzięki zarządzaniu wiedzą
Jan Fazlagić
The Human Side of Intranets
Jerry W. Koehler (Editor), Thom Dupper, Marvin D. Scaff, Patti Paxson, Fred Reitberger
The Corporate Intranet
Ryan Bernard
The 21st Century Intranet
Jennifer Stone Gonzalez

Copyright (c) intranety.pl | Kontakt